Cute Unicorn

Tuesday, December 20, 2011

Pancake早餐^^

一日之计在于晨^^
不懂今天为什么那么早就起来了 ><
本来想赖床,
可是翻来覆去又睡不着 @@
只好乖乖爬起来了。。。。。

爬起来就想到要看戏 ><
开PPS又load不到啊!!
开PPTV又要等它缓冲 >!<
等了一下就跑去找recipe咯,
可以顺便准备早餐给妈咪^^
虽然她每次很喜欢批评我 @@
可是看得出我每次为她准备早餐她还是很高兴啊~

之前有几次找食谱的时候看到人家做pancake,
感觉蛮好吃的 ><
所以这次就很有目标地找了pancake的食谱,
因为我知道如果我漫无目的地找,
到最后一定不懂要煮什么@@

pancake不难做啦,
难的是我要临时找材料 ><
全部材料都有了,
就是找不到baking powder!!
本来以为不打算放了,
怎么知道最后居然在妈咪的橱柜里面找到^^
*原来妈咪以前有做蛋糕的 xD *

Pancake Recipe


5 tablespoons of butter
1-1/4 cups flour
1 tablespoon sugar
1 teaspoon salt
1/2 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon baking powder
1 egg, separated
1 cup buttermilk
1/4 cup milk
canola oil for frying



Melt the butter and set aside to cool for a little bit.
Meanwhile, put the flour, sugar, baking powder and soda, and salt in a medium sized bowl and whisk to combine.
In another bowl, add the yolk from the egg and the buttermilk and the regular milk and whisk until well mixed. Add the butter and whisk.
Add the yolk and milk mixture to the flour mixture and stir until just barely combined. Add the egg white and keep stirring until a thick batter is formed. Do not over mix.
Heat a large skillet over medium heat and film with a neutral oil like canola. When the pan is hot, lower the flame a little and drop the batter by spoonfuls. The batter will spread. When bubbles break on the surface, peek underneath a pancake. It should be golden brown. If so, flip with a spatula and cook the other side.
Remove from the skillet when the second side is done and continue on with the remaining batter.
Hint: If you don't have buttermilk on hand, you can use plain yogurt instead. Just use about 2/3 cup and thin it with some milk until it reaches the 1 cup mark.

本来是说要慢慢加牛奶进去面粉里面,
可是我懒惰 ><
就把全部面粉一次过倒进牛奶里面@@
懒惰的结果就是...
面粉结成一粒一粒的(要吸取教训了!)
而且那个面糊也不够thick and fluffy @@

不管3,7,2,11了啦 ><
把面粉一粒一粒压扁,
就快快下锅咯!
我家是有pan啦,
不过我觉得很麻烦要去搬(藏在厨低)
所以就用普通炒菜的锅@@
笨蛋就是这样啦 ><
炒菜的锅会粘锅的,
所以我的pancake就粘着了!!
第一个成品——失败 T_T

那个时候妈咪已经醒料啦^^
既然我煎不好,
就只好麻烦她动手咯 ><
谢谢你,妈咪^^



当当当!!
Pancake出炉啦^^
虽然是我做的啦,
不过我只吃了一点点 ><
味道普普通通,
加了蜜糖(有点甜甜)
可是又觉得蜜糖吃了很腻@@
不过妹妹很喜欢吃 ^_^
所以统统给她吃完了~
(还好解决掉,不然就被妈咪骂了 ><)

No comments:

Related Posts with Thumbnails